Vitaj čitateľ,
nenájdeš tu nič zvláštne, akurát silno alebo aspoň slabo osobné články, malú galériu
mojich DIY DIM výrobkov a zopár úryvkov z cestovného denníka. Maj sa počas pobytu
na mojom blogu aj po ňom dobre, prípadne ako sám uznáš za vhodné. Pac a pusu,
Akrim.

Bicyklovanie na Morave

10. june 2014 at 23:38 | Akrim |  Výlety
Vytúžené 4 dni voľna v škole sme pretavili do hardcore cyklovýletu. Takmer všetko som písala live, teraz na laptope to ešte prechádza korektúrou.

Vyrážame v sobotu doobeda s tradičným hodinovým meškaním. Pred odjazdom sme sa totiž ešte napchali cigánskou pečienkou na remeselníckom jarmoku. Veľmi rýchlo prichádzame nato, že s celou tou ťarchou sa šliape poněkud horšie.

V Lanžhote sme si posedeli a potrkotali s milou zhovorčivou babičkou, ktorá nám rozpovedala svoj životný príbeh. Spravilo jej to radosť a tak to spravilo radosť aj nám. Zaujímavé, ako sú ľudia ochotní podeliť sa o detaily zo svojho života s úplne cudzími ľuďmi. Žiadne predstavovanie nie je potrebné. Je to úplne bezpečné, anonymita zaručená.

Ide sa dobre, ale cítim, že kvôli objemnému nákladu musím silnejšie šliapať do pedálov.
Je veľmi slnečno a veľmi veľmi teplo. Vďaka ti, bože, ze si stvoril kofolu a zoslal nám ju do cesty v Talábovom šenku na Hruškách.

Ďalšie príjemné osvieženie prichádza v podobe nelegálneho kúpania na rybníku v Lužiciach, ktoré nám odporučil pán s krásnym hafanom menom Penny. Potom sme sa občerstvili ako hotoví hradní páni na terase zámku v Miloticích. Servírovala sa kofola a štrúdľa.
Medzitým sme, samozrejme, šlapali, aby bolo jasné! Aby si niekto nemyslel, že sme sa celý deň kúpali, napchávali a vysedávali v krčmách. :D
"Svinskí poddaní, dostanú 10 rán bičom na dereši," vyhlásil M., keď som sa sťažovala, že mi stále lezú do záberu nejakí ľudia.

Milotice. Tak som nakoniec vybrala nezáživnú pohľadnicovú fotku.

Pútač popri ceste nás zlákal, aby sme sa išli pozrieť na mlyn v Bukovanoch. Stojí na vrchole veeelikánskeho kopca. Taký stupáčisko nás - ľud z roviny - úplne vykoľajil. Ale zvládli sme to a mlyn bol krásny. Cesta dolu z Bukovan do Bohuslavíc po prudko klesajúcej štrkovej ceste bola tiež vtipná. Ak máte zvrátený zmysel pre humor. Myslela som, že snáď prepálim brzdy. Alebo duše.

Potom nás čakali ozrutné kopce. Ale naozaj Ozrutné. Raz sme boli hore, raz dole, ako už to v tom živote chodí. Išlo sa podstatne horšie ako ráno, keď sme si optimisticky vyrátali hodinku na 20 km. Boli sme obkľúčení horami. Obhorení. Svetla začalo ubúdať. Nasadili sme mikyny a blikačky. Ešte stále sme mali pred sebou kus cesty. Pred K., našou destináciou, to s nami išlo dolu kopcom. Našťastie doslovne. Už nám zostávalo len niekoľko posledných kilometrov. Dorazili sme na miesto úplne za tmy.

Bola tma a kopce!

A čo nevidíme? Priehrada vyzerá úplne, ale úplne inako, ako sme si ju predstavovali. Je celá ohradená a k vode nie je nijaký prístup. Už bola takmer úplná tma, zima a naozaj bolo načase sa konečne zakempiť. Čo teda? o_O Prešli sme po hrádzi cez zákaz vstupu tralalala na druhú stranu, kde sme našli malý trávnatý plácok pri múriku. Tma ako v pi...pivnici. Nebol priestor na ďalšie hĺbanie, nuž, zložili sme sa. Rýchlo píšem domov všetko OK, že už ideme pomaly spať a táborime na priehrade. Ani len nie pri priehrade, ale priamo na nej. M. napísal domov podobne myslenú sms správu a síce, že nás už dávno prepadli, predali do otroctva a rozrezali na orgány. Keby napísal jednoducho "sme v poriadku", jeho rodičia si budú myslieť, že sa voľačo stalo. To sú mi teda vtípky.

Chopili sme sa typických činností prislúchajúcich nám podľa pohlavia: M. varenie večere a ja stavanie príbytku. :D Mali sme výborné menu pozostávajúce z francúzskej polievky zo sáčku a žemlí so sardinkami. Zaspávali sme za zvukov kŕkania žiab. Ušli sme 88km.

Priehrada, ráno.

Pokračovanie bude. Len čo ho upravím do čitateľnej podoby. Prekvapujúce rozuzlenie nesľubujem, predsa už všetci viete, že sme medzičasom doma a celí. :D

Be the first one to judge this article.

Comments

1 Vendy Vendy | Web | 11. june 2014 at 22:52 | React

Měli jste pořádně nabitý program,a taky jsi ulovila parádní fotky. Morava, nojo, moje oblíbená... ;-)  :-)

New comment

Log in
  Don't you have your own web yet? Create it for free on Blog.cz.